- Dit evenement is voorbij.
Extra: Plantochtend 3 februari
Een extra ingelaste plantdag vanwege goede weersverwachting:
We starten om 10.00 uur en eindigen rond 13.00 uur. Kom je voor het eerst dan beginnen we met de instructie: ‘Hoe plant ik een boom’. Dit doen we omdat het goed planten de kansen van de bomen sterk vergroot, zeker in de zware kleigrond waar we mee te maken hebben.
Neem zelf iets te lunchen en te drinken mee.
Werkzaamheden:
Hoofdzakelijk planten van bomen, struiken en planten. Het graven van plantgaten in de klei gaat het best met een spade. Dit is fysiek werk, uiteraard voor kleinere struiken minder zwaar dan voor grotere bomen.
Daarnaast zijn er altijd wel wat hand en spandiensten te verrichten, zoals het kruien van houtsnippers en mulch. Het planten wordt ook vaak in koppels of groepjes gedaan. Gezellig en leerzaam.
Wat neem je mee?
- Spade (let op, een spade is echt iets anders dan een ‘schop’. Zie HIER voor meer informatie.
- Handschoenen
- Laarzen of schoenen die heel vies mogen worden
- Weerbestendige kleding (het waait er regelmatig)
- Lunch en drinken
Bij vragen: in**@*************st.nl
We zien je graag op de plantdag!
PS: Mocht je verhinderd zijn meld je dan ook even af, zo zijn wij op de hoogte 🙂